Завдання і функції шкільної бібліотеки
ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА РЕАЛІЗУЄ ТАКІ ЗАВДАННЯ:
• Якнайповніше сприяти реалізації державної політики в галузі освіти.
•
Інформаційно забезпечити всі аспекти навчально-виховного процесу
освітнього закладу в засвоєнні програмних та факультативних знань,
самоосвіті школярів
•
Виховання інформаційної культури учнів, постійного їх прагнення до
пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел,
формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації.
• Навчання школярів технологій користування бібліотеками всіх типів.
• Сприяння
вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого
громадянського обов'язку, відкритої для інтелектуального, духовного і
творчого розвитку.
• Інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвіллєвій (рекреативній) діяльності.
•
Формування авторських програм читацького розвитку школярів, виховання
свідомого, вдумливого, грамотного читача з високим рівнем
бібліографічної культури.
• Усебічне
сприяння підвищенню фахової майстерності педагогів, озброєння їх
знаннями сутності сучасних освітніх та виховних технологій;
педагогізація батьківської громадськості шляхом популяризації
педагогічної літератури та надання інформації про неї.• Створення
комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку,
яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації,
мультимедійні технології тощо.
ФУНКЦІЇ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
Освітня:
♦ Озброєння
школярів методами пізнання й аналізу теоретичних положень основ наук;
навичками систематичної роботи з джерелами інформації.
♦
Формування в шкільній бібліотеці фонду літератури за основними галузями
знань, який би якнайповніше задовольняв освітні потреби і запити
школярів, забезпечував можливість їхньої ефективної індивіду¬альної
освітньої та групової діяльності.
♦ Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом.
♦ Долучення шкільної бібліотеки до розв'язання навчальним закладом прямих функцій навчання.
Соціальна:
♦ Допомогти
учню у формуванні ціннісно-світоглядної орієн¬тації в час глибоких
змін, що відбуваються в суспільстві; психологічної стійкості; уміння
жити в гармонії з суспільством, природою, самим собою.
Інтелектуальна:
♦ Формування
інтелектуального потенціалу держави, творчої, гуманістично орієнтованої
особистості, здатної реалізувати свої природні здібності й талант,
вибудувати перспективу свого інтелектуального життя.
Самоосвітня:
♦ Сприяти
пізнавальній діяльності - цілеспрямованій, систематичній, керованій
самим школярем роботі, необхідної для вдоскона¬лення його освітнього та
інтелектуального рівня; стимулювати цей процес; надавати консультації
щодо організації самоосвітньої діяльності.
♦ Якнайповніше забезпечити потреби такого школяра в літературі, яка задовольняє його пізнавальні інтереси.
Культурологічна:
♦ Поглиблення
знань читачів-школярів з історії культури, культурного розвитку
українського народу, нації, людства; виробляти вміння розуміти історію
та культуру, традиції та цінності свого народу.
Виховна:
♦ Патріотичне
виховання, формування високого рівня правової культури та
законослухняності учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод
людини і громадянина, Конституції, державних символів.
♦ Моральне
виховання, що передбачає прищеплення й розвиток моральних почуттів,
наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу,
загальнолюдських моральних цінностей.
♦ Трудове виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря.
♦
Екологічне виховання, що передбачає формування високого рівня
екологічної культури особистості, яка усвідомлює себе частиною природи і
наділена почуттям відповідальності за неї як за національне багатство.
♦ Фізичне виховання, метою якого є утвердження здорового способу життя, повноцінного фізичного розвитку особистості.
Інформаційна:
♦ Повноцінне
інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу; повноцінне
методичне забезпечення навчально-вихов¬ного процесу; інформування
батьківської громадськості; систематичне ознайомлення читачів з
традиційними і нетрадиційними носіями Інформації; вивчення інформаційних
потреб та запитів читачів, їх повноцінне задоволення, інформаційний
сервіс шкільної бібліотеки.
Немає коментарів:
Дописати коментар