Поради читачам
Як вибрати книгу для читання
- Зайшовши
до бібліотеки, треба звернутись до її каталогів. В перекладі з грецької
„каталог” означає „перелік”. Отже, каталог – перелік усіх книг, які є в
бібліотеці. Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить
посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач
дізнається, чи є вбібліотеці потрібна йому книга, які книги є в
бібліотеціз даної теми, які книги конкретного автора можна прочитати в
цій бібліотеці.
- В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.
- На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.
- Переглянь
бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації
– короткі розповіді про зміст книги і поради, кому рекомендована дана
книга.
- Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
Як працювати з підручником
- Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст.
Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
- Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
- Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
- Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
- Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою,графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що безхронології та карти немає історії.
- Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти,явища з іншими.
- Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
- Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
- Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про
себе заданий матеріал,спочатку частинами, а потім – у цілому весь
параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
- Виконуй завжди домашні завдання.
- Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.
Як працюють з довідковою літературою
Навіть найрозумніша людина в світі не може пам’ятати великі події
сучасного та минулого, численні дати, цифри, факти. Доповнюють пам’ять
людини книги, які всезнають, словники, довідники, енциклопедії.
Ці книги – друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке
питання. Як же ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі?
Найпростіші з них :
1. Словники. В них зібрані слова,розташовані в алфавітному порядку. Найбільшим попитом користується орфографічний словник.
Майже всі ми ним користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше
слово. Коли ж Вас цікавитиме значення слова та історія його походження –
користуйтеся „Тлумачним словником”. Словник російського
вченого і письменника В.Даля, де автор зібрав 200000 слів, особливо
відомий. Кожне слово тут має пояснення і тлумачення. Цей словник надає
велику допомогу причитанні російської дореволюційної літератури, пояснює
слова, які нам сьогодні незрозумілі. Читаючи газети та журнали, ви
часто зустрічаєтесь зі словами, які прийшли з інших мов народів світу –
тут вам допоможе „Словник іншомовних слів”. Кожен учень –
повинен мати відповідні навички роботи зі словником. Уважно переглядайте
передмову до словників,знайомтеся з умовними позначеннями. Нашим добрим
помічником є:
2. Енциклопедії. Саме
слово взяте з грецької мови і означає: „коло знань”. В наш час
енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній
системі дані про науку,техніку, культуру, природу, мистецтво та ін. У
більшості матеріал в енциклопедіях розміщено аалфавітному
порядку.Винятком з цього є „Дитяча енциклопедія”. В ній
матеріал розташований по системі знань. В її створенні брали участь
педагоги, письменники, художники.Кожний том присвячений окремій галузі
знань. У кожному томі вміщуються таблиці й різні допоміжні покажчики:
хронологічний, алфавітний,бібліографічний. Останній рекомендує найбільш
цікаві книги з теми, якій присвячено даний том.Як же користуватися
„Дитячою енциклопедією.”? Насамперед, потрібно визначити, в якому том
ізнаходиться потрібний матеріал. Припустимо, що вас цікавить історія
середніх віків. „Історія людського суспільства” знаходиться в 7-му томі,
отже, необхідний матеріал ми знайдемо в 7-му томі. Є ще галузеві
енциклопедії: географічна, хімічна,технічна... Вони також допоможуть вам
у вивченні шкільної програми.
Як написати реферат
- Визначити тему.
- Підібрати літературу: документи, першоджерела; монографії, довідники, збірники; газетні та журнальні матеріали.
- Ґрунтовно вивчити літературу.
- Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.
- Виділити основні питання.
- Систематизувати опрацьований матеріал.
- Остаточно продумати та уточнити план реферату.бов’язково включити у план актуальні теми і їхзначення.
- Написати реферат.
- У кінці реферату слід скласти список використаної літератури.
Як читати газету
- Читай газету щодня.
- Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні й у всьому світі.
- Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.
- Читаючи газету, користуйся картою. Знайди на ній місця, про які прочитав у газеті.
- Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або про їх значення запитай у вчителя, бібліотекаря.
- Опрацюй додаткові інформаційні джерела, що стосуються тематики, яка тебе дуже зацікавила.
Як скласти план тексту підручника
- Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
- Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньомунові терміни (з’ясуй їх).
- Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їхчастини, що відносяться до тексту.
- Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про щойдеться в кожному абзаці.
- Склади план прочитаного тексту (пунктами плануможуть бути заголовки абзаців).
- Перекажи за складеним планом увесь текст,постарайся зрозуміти і запам’ятати його зміст.
- Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.
-
Немає коментарів:
Дописати коментар